2015-12-09

12/16(水) One hand clapping a music–dance performance このエントリーを含むはてなブックマーク 

2015,16th,December
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Angela Stoecklin (dance)
Jan Schacher (sounds, gestural interaction)

12/16(水/Wed)
19:30 開場 Door Open
20:00 開演Start
ご予約/Add,3000yen(inc,1drink)
当日/Door,3500yen(inc,1drink)

はじまり。空間に存在する二つの身体、脚、腕、のびてゆく首、ヒットする頭、ウッドブロックを空気で割る様な動き、弓を滑るように弾く行為、これら全てが同時に行われて行く。
音は急激に見え始め、腕の振り上げの軌跡にそって音は遠くへ旅立って行く。
楽器の上で身体は浮遊し、旋律にとけ込み、それとともに身体はダイナミックに別の方向へも変化する。
動きに寄ってスペースをなぞり、時間を刻んで行く。
音はダンサーの背中を弓なりにさせ、耳を優しく愛撫する。
パフォーマーは音と動作のゲームかのように絡まり、自身の潜在能力を探って行く。
観客は詩的な物から現実的な物、ユーモアな物からシリアスな物、感情的な物から現実的な物迄、力強く濃い状況と雰囲気を通して体験していく事となる。
踊りと音楽の対話ーそれは基本的な身体、音、時間、の構図に寄って空間を開いて行く事である。

Two bodies in a space:
Feet fidget, arms flutter, necks crane and heads collide; for a brief moment hands cut the air with woodblocks and a bow glides and skitters, together beginning a dance. Sounds appear within an instant, the impulse of an arm sweeps them away onto a journey of their own. Hovering over the instrument, a body melts into melody, another swiftly alters shape and dynamics. Movements trace the space, movements beat the time, sounds arch the body’s back and caress our ears.
The performers are entangled in a game of sounds and gestures and explore the potential of this encounter, lightly shifting between sounds and movements. The audience is being led from the poetic to the bizzare, from the humorous to the serious, from the emotional to the factual, through richly intense situations and atmospheres. The interaction between music and dance opens up spaces where the compositional handling of bodies, sounds and time is the essential element of performance.
The performance venues vary from industrial spaces to conventional stages, from white cube to black box, from urban to insider spots.

■後援/Sponserd by
在日スイス大使館/ Embassy of Switzerland in Japan

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“四谷三丁目に新しくオープンしたスペースです。”


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